Porsche Česká republika

Parameter - 6371

Únorové prodejní výsledky: Volkswagen udržuje ostré tempo z ledna

Volkswagen slaví od začátku letošního roku u českých zákazníků velké úspěchy a díky skvělým únorovým prodejním výsledkům si upevnil pozici druhé nejprodávanější dovážené značky na českém trhu.

 

  • Volkswagen pokračuje v úspěšné obchodní ofenzivě a výrazně posiluje svou pozici na českém trhu
  • Počet registrací se meziročně zvýšil o čtvrtinu na 1380 vozů, podíl na trhu vzrostl z 6,01 % na 7,76 %
  • Ve startovních blocích se připravuje zcela nový Tayron s akčními cenami od 999 000
  • Volkswagen e-dotace nabízí zvýhodnění až 100 000 Kč na koupi plug-in hybridů a elektromobilů

 

Praha – Volkswagen slaví od začátku letošního roku u českých zákazníků velké úspěchy a díky skvělým únorovým prodejním výsledkům si upevnil pozici druhé nejprodávanější dovážené značky na českém trhu. Zatímco celkový trh zaznamenal v únoru 2025 meziroční pokles o 3,03 %, dosáhla značka Volkswagen nárůstu o více než 25 % na 1380 registrací nových vozů. Volkswagen tím navázal na úspěšný leden a výrazně posílil svůj tržní podíl – z 6,01 % na 7,76 %. Nejprodávanějšími modely byly Golf, Tiguan a Passat, ale velkému zájmu zákazníků se v letošním roce těší také zcela elektrické modely z rodiny ID.

 

„Ostré tempo, s nímž jsme vstoupili do letošního roku, hodláme udržovat i nadále,“ říká o úspěšných prodejních výsledcích za měsíc únor Jakub Šebesta, vedoucí divize Volkswagen společnosti Porsche Česká republika, a dodává: „Únorové statistiky registrací potvrzují naše pevné odhodlání nabízet českým zákazníkům technicky vyspělé vozy s mimořádně výhodným poměrem cena/výkon. Díky tomu dokážeme vzdorovat celkovému vývoji na českém trhu a významně zvyšovat tržní podíl. Skvěle se přitom daří nejen našim tradičním bestsellerům, ale také rodině elektromobilů ID., jejichž registrace v únoru vzrostly oproti předchozímu roku více než čtyřnásobně.“

V únoru 2025 bylo v České republice registrováno 1380 nových osobních vozů Volkswagen, což je o 25,23 % více než v únoru 2024. Celkový český trh přitom poklesl o 3,03 %. Podíl značky Volkswagen na českém trhu se tak zvýšil z 6,01 % na 7,76 %. Za období od ledna do února 2025 má třetí nejoblíbenější značka u českých zákazníků na svém kontě již 2871 registrací nových vozů. Volkswagen se tak může pochlubit meziročním nárůstem o 13,25 %, přestože celkový trh zaznamenal pokles o 4,06 %.

Nejprodávanějšími modely značky Volkswagen byly v únoru 2025 Golf (341 vozů; +55 %), Tiguan (226 vozů; +66,18 %) a Passat (180 vozů; +140 %). Několikanásobných meziročních nárůstů dosáhly elektrické modely z rodiny ID. Celkem tak bylo registrováno 99 nových elektromobilů ID.

Podobný obrázek ukazují i souhrnné výsledky za první dva měsíce letošního roku. Žebříček registrací od ledna do února 2025 vede trojice modelů Golf (830 vozů; +61,17 %), Tiguan (469 vozů; +41,27 %) a Passat (311 vozů; +91,98 %) a téměř trojnásobný růst vykázala rodina ID. Z celkem 190 elektromobilů ID. přitom bezmála polovina připadala na vlajkovou loď ID.7 s 94 vozy.

Značka Volkswagen vděčí za druhé místo mezi dováženými značkami nejen tradičně širokému portfoliu oblíbených modelů, ale také atraktivním nabídkám akčních modelů Limited Edition, People a R-Line People. S pozitivní odezvou se u českých zákazníků setkává rovněž Volkswagen e-dotace, díky níž je pořízení čistě elektrických a plug-in hybridních modelů výhodnější až o 100 000 Kč. Mimořádně atraktivní je také financování od Volkswagen Financial Services s nulovým úrokem a servisem na pět let zdarma. Volkswagen navíc pokračuje v produktově ofenzivě a v březnu uvádí na český trh všestranné SUV Tayron s cenami již od 999 000 Kč, které bude bezpochyby dalším významným impulzem k naplnění růstových ambicí této značky.

 

Značka Volkswagen působí na celém světě a vyrábí vozidla ve 28 závodech ve dvanácti zemích. V roce 2024 dodal Volkswagen zákazníkům více než 4,8 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jakými jsou Polo, Golf, Golf Variant, T-Roc, T-Cross, Tiguan nebo Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů z rodiny ID. Společnost loni předala zákazníkům na celém světě 383 100 plně elektrických vozidel. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 170 000 lidí na celém světě. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje svůj další rozvoj, jehož cílem je být nejžádanější značkou pro trvale udržitelnou mobilitu.

Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem MOON nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.

 

Kontakt pro novináře

Volkswagen osobní vozy

Lenka Vaňková

Public Relations 
Telefon: +420 251 033 111
lenka.vankova@porsche.co.cz